Ciasto MARCHEWKOWE 2022
Dzisiejszy dzień był kolejną okazją do rozwijania umiejętności kulinarnych. ,,Pomarańczowe stroje mamy i do zabawy razem ruszamy” – tymi słowami dzieci rozpoczęły dzisiejsze zajęcia. Zanim jednak przedszkolaki zabrały się za pieczenie ciasta marchewkowego, dowiedziały się nieco więcej o głównym składniku ciasta – marchewce – oraz poznały przepis na ciasto marchewkowe. Odpowiadały na pytanie „Co można zrobić z marchewki?”. Dowiedziały się, że mogą to być m.in.: zupa, surówka, sok i ciasto marchewkowe. Obejrzały dokładnie marchewkę: określiły jej kształt, kolor, twardość, a podczas degustacji określały jaki smak ma marchewka. Dowiedziały się, które zwierzęta lubią marchewkę, a które nie oraz wypowiadały się co lubią jeść pozostałe zwierzątka np. małpka nie lubi marchewki – lubi banana. W zabawie dydaktycznej ,,Marchewkowy wywiad” dzieci odpowiadały na pytania sygnalizując poprawne odpowiedzi podniesieniem marchewki do góry. Podczas ćwiczeń matematycznych dzieci karmiły króliczka oraz przeliczały ile marchewek zjadł, a ile mu zostało. Wprowadzając metodę globalnego czytania wspólnie odczytywały nazwy składników potrzebnych do ciasta. W kartach pracy łączyły takie same sylaby i utrwalały – głośno je czytając. Rozwiązywały proste działania z użyciem marchewek utrwalając znaki = < >. Przedszkolaki świetnie się bawiły również podczas zawodów sportowych z użyciem marchewek: rzucały do celu, toczyły marchewki nosem do „norki”, kicały jak zajączki do marchewek i szukały ukrytych marchewek w sali. Dzieci bardzo dopingowały sobie nawzajem podczas zawodów oraz udowodniły, że potrafią działać w zespole. Dużo śmiechu wywołała zabawa podczas której dzieci siedząc w kole w rytm muzyki przekazywały sobie marchewkę, a gdy muzyka ucichła dziecko, które trzymało marchewkę wykonywało zadnie lub odpowiadało na pytanie. Po zajęciach umyły rączki i wybrały się na jadalnię. Tam obejrzały składniki ciasta marchewkowego, nazwały je oraz odmierzały, każdy miał swój udział w dodawaniu składników, mieszaniu ciasta i porządkowaniu miejsca pracy. Jak zwykle podczas zajęć kulinarnych dzieci musiały ćwiczyć swoją cierpliwość w oczekiwaniu na ciasto które piekły. Na koniec wykonaliśmy tematyczną pracę plastyczną.