Światowy Dzień Pluszowego Misia 2024
Dnia 25 listopada w naszym przedszkolu odbyły się wyjątkowe zajęcia z okazji Dnia Pluszowego Misia. Tego dnia dzieci przyszły do przedszkola ubrane na brązowo, aby w pełni oddać atmosferę święta. Każdy przedszkolak przyniósł ze sobą swojego ulubionego pluszowego misia, który towarzyszył mu podczas wszystkich aktywności.
Na początku zajęć dzieci dowiedziały się, że Dzień Pluszowego Misia obchodzony jest 25 listopada, że jest święto poświęcone jednej z najbardziej ukochanych zabawek na świecie – pluszowemu misiowi, który od ponad wieku towarzyszy dzieciom i dorosłym jako symbol ciepła, bezpieczeństwa i przyjaźni. Święto ustanowiono w 2002 roku, w setną rocznicę powstania pierwszego pluszowego misia. Inspiracją do stworzenia tej zabawki było wydarzenie z 1902 roku, kiedy prezydent USA, Theodore Roosevelt, podczas polowania odmówił zastrzelenia niedźwiadka. Historia ta zainspirowała właściciela sklepu z zabawkami do stworzenia pluszowego misia, który został nazwany na cześć prezydenta – „Teddy Bear”. W dalszej części zajęć dzieci z radością przedstawiały swoje misie, opowiadając, jak się nazywają, od kogo je dostali, jak wyglądają, dlaczego są dla nich ważne, czy misie pomagają im gdy jest smutno, czy opowiadają im swoje sekrety. Później wspólnie policzyliśmy misie przeniesione przez dzieci, układaliśmy je od największego do najmniejszego oraz segregowaliśmy według kształtu i wyglądu. Dzieci ułożyły puzzle, zaznaczały klamerką kolor odpowiadający misiowi na obrazku, określały położenie misia: „za”, „przed”, „obok”, „pod”. Wykonały też „misiową” gimnastykę buzi i języka, brały udział w zabawie „Pokaż misiu gdzie masz…”(wskazując części ciała), „Nakarm misia”, „Spacer misiów”, ,,Zgadnij o którym misiu mówię?” (dzieci słuchały opisu i podnosiły do góry misia o którym mowa), ,,Stary niedźwiedź mocno śpi” oraz dopasowywały brakujące elementy misia na obrazku. W trakcie zajęć zaśpiewaliśmy piosenkę „Jadą, jadą misie” oraz wymieniliśmy popularne misie, takie jak: Miś Uszatek, Kubuś Puchatek czy Miś Paddington. Dzieci wzięły udział w matematycznej zabawie „Wylecz misia”, w której przyporządkowywały odpowiednią liczbę lub oczka kostki. Wykonywały również tematyczne karty pracy oraz stworzyły prace plastyczne do tematu zajęć.