Nasze emocje 2019

„Gdyby porównać nasze życie do żaglowca, to emocje byłyby wiatrami.

Nagła zmiana wiatru wprawia żagle w kłopot,

brak wiatru spowalnia ruch i sprowadza martwą ciszę, zaś jego nadmiar może rzucić statek na skały…

Na naukę umiejętnego żeglowania nigdy nie jest za późno ! ”

Celem dzisiejszych zajęć było kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć i odporności emocjonalnej.Na wstępie rozmawialiśmy na temat emocji, które mamy w sobie w zależności od sytuacji w której się znajdujemy.

Po wprowadzeniu w tematykę chcąc, aby przedszkolaki zrozumiały znaczenie uczuć w życiu człowieka i potrafiły je dzielić na przyjemne i przykre, dzieci obejrzały różne obrazki z emocjami. Bawiły się kostką w zabawę „Kostka uczuć” i próbowały nazywać co może oznaczać emocja przedstawiona na każdej buzi. Rzucając nią do siebie dzieci próbowały naśladować różne miny. Przedszkolaki próbowały pokazać jakby się czuły w różnych sytuacjach. W celu utrwalenia co to są emocje dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowej z elementami pantomimy „Cieszymy się podskakując „a także w zabawie” Lustro ” Bawiły także w zabawy ruchowe takie jak: „Podróż do krainy złości, radości i smutku”, „Buźki”. Po zaznajomieniu się z tym co to są emocje zastanawialiśmy się jak sobie z nimi radzić. Dzieci złe emocje próbowali wykrzyczeć, wytupkać, wytańczyć. Darły i zgniatały papier, spokojnie próbowały policzyć do 10. Sami doszli do wniosku, że czasem nawet rozmowa wystarczy, aby emocje „opadły”. Wysłuchały
wiersza D.Gellner „Zły humorek „.Dobierały symbole do prezentowanych fragmentów wiersza, analizowały treść. Na koniec dzieci uzupełniały karty pracy w celu utrwalenia wiadomości o emocjach oraz wykonały pracę plastyczną.

« 1 z 3 »



Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.