Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania 2022

,,Każde dziecko chociaż małe,
O swe zdrowie dba.
Je warzywa i owoce,
W piłkę często gra.
Zawsze myje ręce swoje,
Gdy do stołu siada.
A jak o coś je zapytasz,
Grzecznie odpowiada.” 


Celem dzisiejszych zajęć było kształtowanie nawyków i zasad zdrowego żywienia. Zajęcia te miały charakter prozdrowotny i były doskonałą okazją do promowania zdrowego odżywiania. Już na kilku wcześniejszych zajęciach dzieci zostały uświadomione, co należy robić, aby zachować zdrowie.  Ten dzień rozpoczęliśmy od wysłuchania piosenki pt.: „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” oraz wierszy „Witaminowe abecadło”,  „Co to jest zdrowie?”, po wysłuchaniu których wymieniliśmy jakie witaminy występowały w wierszu, gdzie znajdują się najwięcej poszczególnych witamin i stworzyliśmy listę czynników niezbędnych do utrzymania dobrego zdrowia: sport, higiena, odpoczynek, dieta – szczególnie zajęliśmy się tym ostatnim aspektem. Dzieci wypowiadały się na czym polega zdrowe odżywianie, zdrowa dieta, jakie są zdrowe nawyki żywieniowe oraz które produkty są: zdrowe / nie zdrowe, i klasyfikowały wylosowane karteczki z produktami do odpowiedniej minki – smutnej lub wesołej. Przedszkolaki otrzymały karteczkę zieloną (prawda) i czarną (fałsz) i słuchały zdań np. „owoce są zdrowe”, „owoców nie myjemy przed jedzeniem” i kolorem podniesionego kartonika określały czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Rozwijając umiejętność podziału na sylaby dzieci wyklaskiwały nazwy owoców i warzyw. Ćwicząc swoją spostrzegawczość  odgadywały, który owoc lub warzywo zostało zabrane z talerzyka, gdy miały zasłonięte oczy. Dzieci dogłębnie poznały piramidę zdrowego żywienia dowiedziały się jakich produktów najmniej spożywać, a jakich najwięcej. Poznały także zasady, których należy przestrzegać w kuchni oraz dowiedziały się jakie produkty wpływają na odpowiednie narządy. Kolejnym etapem zajęć była zabawa z wykorzystaniem sylwet -minek- „Wesoła/smutna minka” – dzieci maszerowały, a na znak zatrzymywały się i wysłuchiwały zdań wypowiedzianych przez nauczyciela po czym określały minka czy to dobre zachowanie czy złe. Podczas zabawy ruchowej ,,Owoce do koszyczka ” dzieci wchodziły do obręczy rozłożonych na dywanie na umówiony sygnał.  Obejrzeliśmy także książki kucharskie o zdrowej diecie i znaleźliśmy alternatywy dla niezdrowych posiłków np.: frytki – frytki z batatów z piekarnika. Następnie dzieci wykonały sałatkę owocową, po czym zjadły ją ze smakiem. Na koniec zajęć wykonały pracę plastyczne „Piramida żywienia” / „Mój zdrowy talerzyk”. 

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.