Dzień Ziemi 2024

„Ziemia to nasz wspólny dom – roślin, zwierząt, ludzi.
Naucz się, jak chronić ją, warto się potrudzić”.

Celem zajęć było wzbudzenie u dzieci zainteresowania ekologią i dbałością o naszą planetę, uświadomienie znaczenia ochrony środowiska naturalnego oraz promowanie proekologicznych postaw już od najmłodszych lat. Dzieci uczą się, jak dbać o naszą planetę i jak mogą przyczynić się do jej ochrony. Dbanie o przyrodę jest niezwykle ważne dla przetrwania naszej planety i zachowania jej w dobrym stanie dla przyszłych pokoleń. Ziemia to nasza planeta, żyją na niej ludzie rośliny i zwierzęta. Niestety ludzie często niszczą środowisko w którym żyją – ścieki, dym z kominów, wysypiska powodują skażenia gleb i zanieczyszczenia powietrza.
Dzień zaczęliśmy od wysłuchania opowiadania „Krótka historia o Ziemi”. Następnie dzieci dowiedziały się z jakich warstw składa się planeta Ziemia, oraz, że występują na niej np..: góry, lasy, morza, oceany, kontynenty itd.
Dowiedziały się co to jest Dzień Ziemi, kiedy go obchodzimy, i że możemy pomóc naszej planecie poprzez:
– oszczędzanie wody,
– segregowanie odpadów,
– oszczędzanie energii elektrycznej,
– wybieranie na krótkie trasy roweru zamiast samochodu,
– wykorzystanie 2 stron kartki do rysowania,
– branie udziału w akcji „sprzątanie świata”,
– kupowanie produktów z recyklingu,
– dbanie o wszystkie zwierzęta,
– kupowanie butelek w szklanych butelkach,
– dbanie o rośliny,
– branie na zakupy wielorazowej torby.
Przedszkolaki dowiedziały się czym jest ekologia, proekologiczność, recykling, ochrona środowiska, co można oddawać do recyklingu, co można używać ponownie, i czego powinniśmy ograniczyć zużycie. Dowiedzieliśmy się, że skutkami zanieczyszczeń są: kwaśne deszcze, topnienie lodowców, smog, wymieranie gatunków zwierząt, zanieczyszczenie gleb, skażenie wód , choroby, efekt cieplarniany. 
Dzieci ,,segregowały” śmieci dopasowując je do odpowiedniego koloru kosza/worka:
papier – niebieski, szkło -zielony, plastik – żółty, bio – brązowy, zmieszane – szary.
Następnie brały udział w zabawie dydaktycznej „Zachowania ekologiczne i nieekologiczne” – na błędne informacje przykucały, a na poprawne klaskały. Podczas zabawy ,,Szanuj zieleń ” dzieci ćwiczyły równowagę idąc po linie – noga za nogą tak, aby nie zdeptać ,,trawnika”.  Następnie dzieci wzięły udział w zabawie edukacyjnej „Ziemskie problemy”, zadaniem dzieci było dopasowanie odpowiednich obrazków: -recykling – sadzenie drzewa – sadzenie kwiatów – zbieranie śmieci – zakręcanie kranu podczas mycia zębów – korzystanie z materiałowych toreb – śmiecenie – zatruwanie środowiska – kapiący kran – telewizor włączony przez całą noc itd.. Na koniec zagrały w ekologiczne ,,Ja mam, kto ma”, wysłuchały opowiadania M. Jelonek „Eko – Kapturek” oraz pokolorowały wspólny plakat / wykonały pracę plastyczną.

 

« z 8 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.