Dzień Dzikiej Przyrody 2020

„Przyroda” jak podaje „ Mały słownik języka polskiego” to – „otaczający nas świat roślinny i zwierzęcy wraz z terenem, na którym istnieje i ze wszystkimi przejawami jego życia”.

Celem zajęć było poszerzenie wiadomości na temat dzikiej przyrody. Zależało nam na tym, aby wzbudzić u dzieci uczucie szacunku do przyrody, oraz aby przedszkolaki potrafiły swobodnie wymieniać dzikie zwierzęta. Zajęcia rozpoczęliśmy od zagadek o zwierzętach egzotycznych oraz wysłuchaliśmy piosenki pt.: ,,Dżungla”. Następnie rozmawialiśmy na temat charakteru i melodii piosenki, określaliśmy jej metrum, zaznaczając klaśnięciem pierwszą miarę taktu. Przedszkolaki podjęły poważną dyskusje – „Co to jest Dzika Przyroda?” Szukaliśmy odpowiedzi na pytania tj.: -Co to jest dżungla? -Jakie zwierzęta w niej żyją? -Jak wygląda bambus? – Co to są liany?. W odpowiedziach pomagały nam obrazki tematyczne. Dzieci utrwalały nazwy dzikich zwierząt i sylabowały je. Wysłuchały opowiadania M.Strękowskiej-Zaremby pt.: „Nosorożce noszą pokrowce”. W książeczkach szukaliśmy wszystkiego co ma związek z dziką naturą. Później z figurek zwierząt wybieraliśmy tylko, te które dotyczyły tematu dnia i wykorzystaliśmy je do swobodnych zabaw. Dzieci brały również udział w zabawach ruchowych tj.: „Spacer po lesie”, „Szybki jak puma”, „Długi wąż”,  oraz uczestniczyły w zabawie pantomimicznej- „Jestem zwierzęciem egzotycznym”.  Na zakończenie układały  rymy do nazw zwierząt oraz sylwetki zwierząt egzotycznych z kamyków tanagramu, jednocześnie je przeliczając. Wielką radość sprawiło im kolorowanie szablonów masek np.: wilka, dzika, wiewiórki oraz praca plastyczna „Pan Lew”. Przedszkolaki uczyły się również wierszyka o zwierzętach.

« 1 z 3 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.